Huisregels

Beste patiënt,

Hier vindt u onze huisregels en werkwijze:

Wij doen ons uiterste best om u naar volle tevredenheid te behandelen en uw bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken. Hiervoor hebben wij ook uw medewerking nodig. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze en om de kwaliteit van onze zorg te kunnen waarborgen, leggen wij u graag onze werkwijze en onze huisregels uit. Ook geven wij u informatie over uw tandartsrekening en uw privacy.

Wij vragen u deze pagina aandachtig door te lezen.

Tijdig afbellen

  • Indien u niet op uw afspraak aanwezig kan zijn, gelieve deze dan minstens 24u op voorhand te annuleren. Hierdoor heeft de tandarts terug een gaatje vrij in zijn agenda, waardoor het mogelijk is mensen met tandpijn sneller verder te helpen. Zo vermijd je dat we kostbare tijd verliezen die we aan een andere patiënt hadden kunnen besteden en hoeven we geen verzuimvergoeding aan te rekenen
  • Indien u meermaals laattijdig verwittigt, zal een compensatie-vergoeding aangerekend worden van 20,00 EUR per voorzien kwartier.

Afspraken

Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen op afspraak. Dit betekent dat het zinloos is om zonder afspraak langs te komen met de bedoeling direct behandeld te worden. Afspraken maken en verzetten kunnen uitsluitend telefonisch of aan de balie worden gemaakt.

  • Wij herinneren u graag aan uw afspraak via mail of SMS, het is daarom van belang dat uw gegevens up-to-date blijven. Wij vragen u dan ook ons te informeren als deze informatie wijzigt.
  • Onze afspraakherinneringen via SMS kunt u niet via SMS beantwoorden. U kunt met ons contact opnemen op ons vaste telefoonnummer of via mail.
  • Annulatie kan niet per mail! Enkel telefonisch annuleren is geldig.
  • Let op! Het feit dat wij u helpen herinneren aan uw afspraak is een extra dienst van onze zijde. Echter, u blijft er zelf verantwoordelijk voor dat u op uw afspraak verschijnt.
}

Wees steeds op tijd

  • Probeer steeds op tijd te zijn op uw afspraak. Indien dit niet lukt, probeer de tandarts dan zo snel mogelijk te verwittigen en de vertraging te beperken tot een minimum. Wanneer u te laat bent, zal de tandarts met uw behandeling later klaar zijn, waardoor alle mensen na u ook moeten wachten. U wordt toch ook graag op tijd geholpen?
  • Indien u veel te laat komt, kan de tandarts beslissen uw afspraak niet meer te laten doorgaan.
  • Bij meermaals te laat komen zullen er geen nieuwe afspraken meer worden gegeven.

Ook de tandarts kan al eens te laat zijn

Wanneer er iemand belt met tandpijn is aan telefoon niet altijd goed in te schatten wat de juiste oplossing is. Hierdoor gebeurt het wel eens dat een behandeling langer duurt dan voorzien. Maak u dus niet druk wanneer u in de wachtzaal zit te wachten. Bedenk dat wanneer u in de stoel zou liggen, u ook graag heeft dat de tandarts voor u de nodige tijd neemt om de behandeling zo goed mogelijk uit te voeren.

Controles en preventie

  • In onze praktijk bevelen wij het sterk aan om minimaal 1 à 2 maal per jaar voor controle en tandsteen verwijderen te komen. Afhankelijk van het advies van uw tandarts kan dit variëren, al naar gelang uw eigen gebitssituatie dit noodzakelijk maakt. Wij willen u graag van de best mogelijke zorg voorzien en onnodige kiespijn voor u voorkomen.
  • Wij sturen u een bericht als het tijd is voor uw halfjaarlijkse controle door de tandarts. Dit doen wij per post of per email.
  • Wij besteden veel aandacht aan preventie. Immers het voorkomen van gaatjes is beter dan genezen. Indien noodzakelijk verwijzen wij u naar de mondhygiëniste. Zij verwijdert tandsteen en reinigt uw gebit. Een reiniging bij de mondhygiëniste bestaat altijd uit preventieve voorlichting en reiniging. Tevens maken wij regelmatig röntgenfoto’s bij onze patiënten.

Nieuwe patiënten

  • Gelieve steeds de identiteitskaart, isi+ kaart of klevertje van de mutualiteit mee te brengen. Een eventuele lijst van alle medicatie die u neemt.
  • Nieuwe patiënten vragen wij om 5 minuten vóór de afspraak te komen zodat de fiche kan aangemaakt worden en de medische vragenlijst ingevuld.
  • Voor het eerste bezoek bij uw tandarts kunt u het volgende verwachten:
    1. Afnemen van een medische vragenlijst.
    2. Een onderzoek met spiegelsonde (controle).
    3. Een röntgenologisch onderzoek, meestal bestaand uit 2 overzichtsfoto’s en eventueel een grote overzichtsfoto.
    4. Bespreken van de problemen en het samen met u maken van een behandelplan.
    5. Daar waar zich grote problemen voordoen kan een extra röntgenfoto noodzakelijk zijn. Schroom niet om te vragen naar uitleg over bepaalde problemen. De tandarts wil graag met u meedenken en uw problemen zo goed mogelijk oplossen.

De tandarts gaat tot het uiterste voor u

Er kan geen garantie verleend worden op tandheelkundige behandelingen. Tandheelkunde is een ‘inspanningsverbintenis’ wat betekent dat wij ons uiterste best doen om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen. Er zijn echter ook factoren die we niet onder controle hebben en die het resultaat of de duurzaamheid van een behandeling kunnen beïnvloeden.

Tanden poetsen

  • Het is voor uw tandarts zeer fijn om in een frisse mond te werken. Het wordt dus ten zeerste op prijs gesteld als u uw tanden poetst voor uw bezoek. Wij hebben hiervoor speciaal een poetshoek voorzien.
  • Gelieve dan wel 5 minuten extra te voorzien zodat uw afspraak tijdig kan starten.

U bent zwanger…

In dat geval: proficiat! Indien u (vermoedelijk) zwanger bent, meld dit dan steeds duidelijk aan de tandarts voor de behandeling. De meeste behandelingen kunnen perfect uitgevoerd worden tijdens de zwangerschap, zonder problemen voor uw kind.

Betalingen

  • Na elke behandeling wordt er onmiddellijk afgerekend. Dit kan met cash geld of Bancontact.
  • Voor ieders veiligheid wordt gevraagd om zoveel mogelijk met bancontact te betalen.
  • Bij gebrek aan betaling kan eventueel een overschrijvingsformulier meegegeven worden, hiervoor wordt echter een extra administratieve kost van 5,00 EUR aangerekend. Betalingen per overschrijving dienen te gebeuren binnen de 10 werkdagen. Bij gebrek aan tijdige betaling komen er per achterstallige 10 werkdagen 25,00 EUR extra administratieve kosten bij.
  • Bij bedragen hoger dan 1250 euro wordt er geen extra administratieve kost aangerekend.

Tarieven

  • Om u op een actuele manier te kunnen behandelen, is uw tandarts niet geconventioneerd.

  • Tot 18 jaar worden echter wel de conventietarieven gehanteerd, zodat tot die leeftijd nagenoeg alle behandelingen volledig worden terugbetaald door het ziekenfonds.

Suggesties en opmerkingen

Heeft u een suggestie, opmerking, compliment of klacht? Dan horen wij dat graag. U kunt ze altijd aan ons doorgeven. Dit kan in onze tandartspraktijk zelf, maar ook via email of telefonisch. Wij staan u graag te woord.

Privacy

  • Tandartspraktijk Tandzorg Gooik verzamelt, verwerkt en deelt alle gegevens conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Bij vragen hieromtrent kan de kan de verwerkingsverantwoordelijke Marie Deforche geraadpleegd worden.

  • Tandzorg Gooik – KBO 0448-983-405 – RPR Nederlandstalige Ondernemingsrechtbank Brussel – Waterloolaan 70, 1000 Brussel – 054/56.78.38 – info@tandartsenkester.be – www.tandartsenkester.be

Algemeen

  • Gelieve steeds de identiteitskaart, isi+ kaart of klevertje van de mutualiteit mee te brengen. Vergeet niet eventuele wijzigingen van adres, verzekering, gezondheid, telefoon of e-mail door te geven.
  • Gelieve niet te GSM’en tijdens de behandeling.
  • Indien je een voorkeur hebt voor een bepaalde tandarts, gelieve dat bij het maken van de afspraak duidelijk te vermelden.
  • Gelieve te vermelden indien er iets verandert aan je adres of je medicatie die je inneemt.
  • U bent akkoord dat wij inzagerecht hebben in uw Globaal Medisch Dossier.
  • Wij proberen op een prettige manier met onze patiënten samen te werken. Agressief gedrag, verbaal of lijfelijk, gericht op tandarts of assistenten, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.
  • Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Misverstanden zullen we te allen tijde proberen in alle redelijkheid en in samenspraak met u op te lossen.
  • Het is verboden te roken binnen onze tandartspraktijk en bijbehorende gebouwen. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten.
  • Gebruik van drugs en alcohol en/of het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol in onze tandartspraktijk is niet toegestaan.
  • Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen naar onze tandartspraktijk. Uiteraard mag u -indien nodig- wel een hulphond meebrengen.
  • Wilt u een foto, film of geluidsopname maken van de behandeling, de medewerkers en/of de patiënten? Dit mag alleen als u uitdrukkelijk toestemming heeft gevraagd én gekregen van de betrokkene(n). Wij vragen u de privacy van patiënten en de medewerkers te respecteren, ook op sociale media.
  • Wij verzoeken u om zelf over uw eigendommen te waken. Onze tandartspraktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

Heeft u nog vragen?

U mag ons steeds contacteren. Wij helpen u graag verder.

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.  Meer info